Nieuws

Nieuws

Samenspel met beslissende bedrijfsarts
Samenspel met beslissende bedrijfsarts
Medewerker verricht op dit moment 3x per week voor 2 uur per dag aangepaste werkzaamheden. Beperkingen ongewijzigd. Advies is twee wekelijks opbouwen in uren: 3×3 uur, 3×4, 3×5 uur. Vervolgspreekuur over 6 weken. Bovenstaande tekst vindt je terug in een terugkoppeling van een bedrijfsarts naar aanleiding van een spreekuur met…
Help! Mijn verzuimende medewerker vindt mij een *#@$*
Help! Mijn verzuimende medewerker vindt mij een *#@$*
Mijn leidinggevende is zooo’n gevoelloos figuur! Terwijl ze weet dat ik op dit moment een hele heftige periode doormaak, zit ze me op mijn nek om vooral naar het werk te komen. Alsof ik op dit moment mijn energie niet beter kan besteden! Ik denk dat niemand ’s ochtends wakker…
Frequent verzuim frustratie
Frequent verzuim frustratie
Goedemorgen, ik bel even om te laten weten dat ik mij ziekmeld voor vandaag. Ik zie het echt niet zitten om aan het werk te gaan. Ik heb ontzettend last van hoofdpijn/keelpijn/buikpijn/etc. Maandag hoop ik er wel weer te zijn! De medewerker aan de telefoon had bij wijze van spreken…
Miniconferentie: Eigen regie maar door wie?
Miniconferentie: Eigen regie maar door wie?
In de visie van Falke & Verbaan Groep is verzuim sterk gerelateerd aan keuzes die mensen maken en het gedrag dat daaruit voortkomt. Maar bij wie ligt de regie als het gaat om de inzetbaarheid van medewerkers? Is dit Human Resources, als verantwoordelijke voor het strategisch beleid? Is het de…
Afspraken maken met jezelf
Afspraken maken met jezelf
Ken je dat? Dat je ’s ochtends op staat, je ontbijt eet, tandenpoetst, kind(eren) naar de opvang of school brengt en vervolgens in je auto stapt om naar je werk toe te rijden. Een groot deel van werkend Nederland zal zich hierin herkennen. De vaste routines waarmee wij onze werkdagen…
Back to the future
Back to the future
Kunnen jullie het je nog herinneren? Eén van de (volgens mij)  leukste films uit jaren ’80 “Back to the future” waarin Doc en Marty McFly terug gaan naar het verleden om de toekomst te ‘repareren’? Wie zou nu niet in de DeLorean willen stappen om te voorkomen dat wij de…
Casemanagement dienstverlening
Casemanagement dienstverlening
Wij realiseren ons dat organisaties tijdens de huidige situatie voor veel nieuwe uitdagingen komen te staan. Prioriteiten zullen verschuiven om de bedrijfsvoering zo goed mogelijk voort te kunnen zetten. Wij kunnen ons voorstellen dat er hierdoor voor leidinggevenden/HR gebrek aan tijd kan ontstaan rondom verzuim; bijvoorbeeld om de verzuimbegeleiding voort…
COVID-19: Verlof of verzuim?
COVID-19: Verlof of verzuim?
Het RIVM heeft maandagavond 23 maart nieuwe maatregelen bekend gemaakt. Lees hier de aangescherpte maatregelen.  Gepubliceerd maandag 23 maart 10.00 op basis van de tot dan toe beschikbare informatie. Het kan zijn dat de actualiteit dit artikel inhaalt.  Het verzuim neemt momenteel bij veel organisaties dusdanig toe dat de bedrijfsvoering…
Veel gestelde vragen COVID-19
Veel gestelde vragen COVID-19
 Bekijk voor de meest actuele informatie de site van RIVM. Geschreven en gepubliceerd 17 maart, 9.30. Updates zullen schuingedrukt worden weergegeven. Laatste update 25 maart 11.00. Het kan niemand ontgaan zijn, COVID-19 raakt iedereen. De situatie zal de komende periode wellicht nog per dag of zelfs per uur veranderen. Intern…
De kunst van het vragen stellen
De kunst van het vragen stellen
Op Twitter kwam de zogenoemde ‘wet van het internet’ voorbij. Deze wet stelt dat mensen stelliger zijn in hun opvattingen naarmate ze minder van een onderwerp weten. Denk aan reacties onder nieuwsberichten of op social media, waarbij mensen van alles aan elkaar verkondigen. Dit is een fenomeen dat mij als…
Eigenaarschap van je medewerkers verhogen? Dat kan!
Eigenaarschap van je medewerkers verhogen? Dat kan!
In hoeverre voelen medewerkers zich nou eigenlijk eigenaar over hun eigen loopbaan? En daarmee dus over hun verzuim en inzetbaarheid? Dit  zijn vraagstukken die in gesprekken bij onze klanten vaak terugkomen. Antwoorden hierop zijn van grote invloed op het verzuim binnen een organisatie. Je zou kunnen zeggen dat mensen ‘nou…
Klantenreview NS
Klantenreview NS
Verzuimspecialist Iris heeft recentelijk een dossieranalyse bij een onderdeel van de NS afgerond. NS – Eugénie, februari 2020 Fijne samenwerking met Iris van Vesting Casemanagement gehad met betrekking tot de uitgevoerde dossieranalyse. Goed contact, duidelijke communicatie. Veel ruimte voor vragen en goede, bruikbare tips gekregen. Dank voor deze mooie woorden…